Förnuftet

Igår var jag känslor hela dagen lång. Idag är jag förnuft. Alltid antingen eller. Känslorna är borttryckta, Visst depressionen är ett faktum. Jag bara spenderar dagarna skrivande eller lyssnandes på musik. Hemmet förfaller. Orkar knappt laga mat. Orkar inte städa. Allt känns meningslöst. Är väldigt dissociativ. Men allt för att överleva. Allt för min son. De flesta som läser denna bloggen tycker säkert att jag är dum i huvudet med tanke på allt som hänt. Men jag har ett tomrum som måste fyllas. Har hållit det tomt länge. Så när någon kommer och fyller botten på det inre tomrummet så köper jag det. Även om det är lögner. Även om det är dumt. Nu ekar tomrummet värre än någonsin. Innan hade jag vant mig vid det. Nu måste jag börja om från början igen. Lära mig dag efter dag att leva med den ekande tomheten. Gud vad jag hatar den!

~ av Borderlinemum på januari 16, 2013.

Kommentera

 
