Kvällar och nätter

Kvällarna är värst. Då mår jag sämst. Då vill jag ge upp. Ska försöka lägga mig och sova bort smärtan nu. Är så trött på mig själv. Trött på tankarna. Trött på oron. Längtar tills jag kan ta ett graviditetstest så jag vet vad som pågår. Känner mig gravid men det kan vara inbillning också. Brukar inte kännas så här tidigt ändå. Men samtidigt hade det inte förvånat mig om jag är gravid. Hade bara varit så typiskt. Men samtidigt är barn alltid välkomna tycker jag. Oavsett om pappan finns i bilden eller ej. Skulle aldrig klara en abort. Men vi får se. Behöver inte tänka på det nu. Men svårt att låta bli.

~ av Borderlinemum på januari 16, 2013.

Kommentera

 
