Sammanbrott

Jag känner mig nära ett nervöst sammanbrott. Ångesten tär på mig. Igår kväll när jag gick för att hämta sonen så stannade jag där istället till tiotiden och vi hade jättetrevligt och mysigt. Men idag är ångesten här igen. Jag skakar, hjärtat bankar och hjärnan går på högvarv. Och det är inte en dumping. Det är psyket. Jag vill skära bort alla känslor och minnen. Jag vill glömma alla personer som jag saknar. Som gjort mig illa. Eller som jag gjort illa. Det blir alltid likadant. Jag ska hädanefter skydda mig från människor. Inte lära känna någon. Det är inte värt det. Jag kommer alltid vara osäker och jag kommer aldrig tro att någon kan tycka om mig. Inte på riktigt. Inte så som jag tycker om och älskar. Inte för evigt.

Jag hatar livet.

~ av Borderlinemum på februari 2, 2013.

Kommentera

 
