Sömnen

Har sovit dåligt inatt. Hade svårt att somna och har vaknat av och till hela natten. Har varit så tomt hemma utan min lille pojke. Men jag måste lära mig. Jag har ju inte ensamrätt på honom. Hans pappa har också rätt att vara med honom. Men det tar ett tag att vänja sig. Har aldrig varit ensam hemma när han sovit där tidigare. Men det har gått bra och jag har överlevt.

Sonen har en vecka kvar i skolan nu sedan är det sportlov. Då vill han vara hos min mamma några dagar. Så då får jag vara själv igen. Men det klarar jag. Det är på sätt och vis skönt att vara ensam samtidigt som det är trist och sorgligt. Men sonen ska inte vara min ångestdämpande medicin så som jg varit åt min mamma så jag måste släppa taget lite grann.

~ av Borderlinemum på februari 10, 2013.

Kommentera

 
