Gårdagen

Igår var en ångest och borderline dag. Oavsett hur glad jag är och hur bra jag mår så måste verkligheten ge sig till känna till sist. Berätta för mig att jag inte är värd att må bra. Att jag inte borde vara glad. Att ångesten alltid kommer finnas där och påminna mig om hur värdelöst allt är. Jag blev ledsen och fick ångest igår helt utan anledning. Jag skrev till G, killen jag träffat, att jag mådde dåligt. Att jag hade en dålig dag. Tänkte att han då kunde ge mig tid så jag inte sa nåt dumt. Men istället bad han mig ringa honom. Efter ett tag gjorde jag det. Och det är jag väldigt glad för. Han försöker förstå, han försöker få mig att må bättre, och han lyckades. Är så tacksam att jag har honom.

Igår kväll fick jag sen en rejäl dumping. Mådde så dåligt med illamående och ont i magen att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Satte igång en film till sonen och lade mig i soffan där jag somnade. G hade skrivit massa meddelande och oroade sig en massa för mig. Samma sak imorse då jag vaknade sent för en gångs skull. Han är så underbart omtänksam!

Nu ska jag gå och ta en dusch. Jag och sonen ska åka och träffa min kompis och hennes dotter och gå på ett Lekland. Ska bli roligt! Ha en bra söndag allihopa!

~ av Borderlinemum på februari 24, 2013.

Kommentera

 
