Kaoset fortsätter

Kaoset regerar inom mig. Det går inte att komma ifrån. Jag söndrar och förstör. Överreagerar och blir arg och ledsen. Förhållande är verkligen inte för mig. Jag förtjänar inte att må bra. Gång på gång förstår G mig säger han, men hur länge? Kan någon verkligen stå ut med någon som mig? Som mår dåligt alltför ofta och alltför ofta utan anledning. Jag är skör samtidigt som jag är tuff. Jag lämnar för jag är rädd att bli lämnad. Jag förstör så att jag kan skylla på mig själv om det inte fungerar. Så får jag ännu mer dåligt samvete och det tycks vara dåligt samvete som är mitt levebröd. Utan det kan jag inte andas. Tomheten kan inte fyllas av andra och inte heller av mig själv. Många gånger vill jag bara fly undan smärtan, fly från impulserna att skada mig, uppfylla min önskan om att dö för att slippa allting. People dont Commit suicide to end Their life, but to end Their Pain. Det är så sant. Hur mycket smärta och sorg ska en enda människa behöva leva med? Det är så långt från normalt det kan bli. Kanske är jag för känslig. Kanske har jag inte gått igenom mer än alla andra. Är jag en otacksam gnällspik? Vet inte längre vad jag ska tro och tänka. Vet ingenting alls.

~ av Borderlinemum på februari 27, 2013.

Kommentera

 
