Oron

Jag borde inte oroa mig för G efter det som hänt. Men det gör jag. Jag älskar ju honom fortfarande. Han är väldigt lik mitt yngre jag. Förstår inte hur sonens pappa stod ut. G hotar att ta livet av sig. Att han inte kan leva om jag lämnar honom. Det är hemskt att höra. För innerst inne vill jag inte förlora honom. Och innerst inne förstår jag honom. Varför han gjorde som han gjorde. Men det gör inte handlingen rätt. Det gör inte smärtan mindre. Nu svarar han inte i telefon. Tänk så har han gjort sanning av sina hot. I så fall kommer jag aldrig förlåta mig själv. Då kommer jag inte orka mer. Denna dagen har varit hemsk, liksom de föregående två dagarna. Gråter mest hela tiden. Tror jag dissocierat Mycket också. För jag minns inte hela dagarna. Ligger mest i sängen. Låter tårarna rinna tills de vill ta slut. Sonen är hos mamma och det är tur. Så kan jag i alla fall släppa ut känslorna i min ensamhet.

~ av Borderlinemum på juni 17, 2013.

Ett svar to “Oron”

  1. Vad ledsen jag blir för din skull nu när jag läst igenom en del av dina inlägg.. Du verkar ha det jobbigt nu och då hade du behövt DBTn! Jag tycker det är dåligt att dem inte tar hänsyn till att du faktiskt hade ont efter operationen. Visst, 4 gånger är 4 gånger men ändå. Lite överseende tycker jag att dem borde ha.

    Usch då, det är svårt när någon hotar med att ta livet av sig. Det är bland det värsta man kan göra emot en annan människa tycker jag och det är inte konstigt att du är rädd för att hotet ska bli verklighet.

    Kram!

Kommentera

 
