Värdelös

Känner mig så värdelös. Behöver vara för mig själv. Men jag kan ju inte tvinga min son att stanna hos mamma om han inte vill. Önskar jag kunde förklara för honom men vissa saker ska barn inte behöva höra. Det är inte att jag är trött på honom, absolut inte. Jag är trött på mig själv. Trött på livet. Trött på människor. Jag längtar efter ensamheten. Tystnaden. Friheten. Men är man förälder får man vika sig för dessa grejer det är jag medveten om. Dock är det inte alla föräldrar som är med sina barn 24 timmar om dygnet utan en annan förälder som stöd. Sonens pappa har varit frånvarande från sonens liv i fem månader nu. Hur sjukt är inte det? Tur så är jag inte likadan. Inte ens nu när hela mitt jag skriker efter ensamhet.

~ av Borderlinemum på juli 6, 2013.

Kommentera

 
