Tankar

Har så mycket tankar i huvudet. Om allt med G. Om sonen. Om mitt föräldraskap. Har sån ångest och dåligt samvete just nu. Sonen är hos mamma och jag är hemma. Han ville till sist stanna själv för att kunna leka med min systers barn idag och imorgon. Men egentligen ville han hem med mig. Känner mig så värdelös som mår så här. Hur kan man må så dåligt att man inte ens orkar ta hand om sitt barn under hans sommarlov? Känner mig som den enda. Känner mig så dålig. Men det är ju för hans egen skull jag tycker vi ska vara ifrån varandra. Det är ju bara i några dagar. Förra gången han var hos mamma ville han ju inte ens hem. Jag mår dåligt för att min son känner att det är hans uppgift att ta hand om mig. För jag har ingen annan som kan ta hand om mig. Jag vet mycket väl hur det känns att vara den som tar hand om sina föräldrar. Jag ville inte det för min son. Men han är en väldigt känslig pojke och han bryr sig såklart väldigt mycket om sin mamma. Tro inget annat än att jag älskar min son över allt annat. Han är det finaste och underbaraste jag har. Utan honom hade jag inte levt idag. Det är jag helt säker på. När han är här har jag dåligt samvete för att jag mår dåligt och har kort stubin, när han inte är här saknar jag honom otroligt mycket och har dåligt samvete över att jag behöver ensamheten. Hur man än vrider och vänder sig så har man röven bak. Fan också.

~ av Borderlinemum på juli 7, 2013.

Kommentera

 
