Sömnen

Varje natt har jag svårt att somna. Tänker. Vrider och vänder mig. Känner mig ensam. Det blir bara värre och värre. Jobbigare och jobbigare. Sonen är hos mamma igen. Han ville stanna där när jag åkte hem i måndags. På fredag ska jag till mamma igen. Har äntligen fått en tid till min psykiater. Den femtonde augusti. Kanske kan det göra skillnad. Kanske kan vi komma fram till en lösning. Men det känns svårt att hoppas på det. Är jag bortom all räddning? Kommer det alltid vara så här? Kommer jag alltid att behöva brottas mot impulser att skada mig själv? Kommer jag aldrig komma ifrån ångesten som hemsöker mig vareviga dag? Frågorna är många, men svaren är få. Blir livet inte mer än detta? En evig kamp om att bli omtyckt, sedd, bekräftad men samtidigt lämnad ifred? Att alltid behöva brottas med mina känslor och alltid göra människor i min närhet illa? Aggressionerna har börjat komma tillbaka. Jag är arg på världen. Arg på allt. Och mest arg på mig själv. För att jag blivit den jag är. För att jag är som jag är. Jag vill ha ro. Jag vill ha inre frid. Men det känns ouppnåeligt.

~ av Borderlinemum på augusti 1, 2013.

Ett svar to “Sömnen”

  1. Du kommer få ro tillslut. Det går att bli bättre, att förändra sitt beteende men det krävs övning, övning och åter övning. Det tar tid, är tungt och ibland får man återfall. Men det går att få ett mer fungerande och värdigt liv. Du är värd mer än att självskada. Du är inte bortom all räddning – det är ingen enligt mig. Jag tror att det finns ett bättre liv för alla.

    Jag brottas med mina självskadeimpulser varje dag och det är inte alltid lätt, men det går. Jag intalar mig själv varje dag att det kommer bättre dagar, att jag en dag inte längre kommer tänka på att självskada så fort jag skär gurka eller rakar benen. Jag måste tro på det för att orka.

Kommentera

 
