Dagen

Idag är jag hos en kompis. Sonen är fortfarande hos mamma. Jag har kraftig ångest och en klump i halsen. Kan bero på att jag ringde min handläggare på försäkringskassan idag eftersom han försökt ringa mig ett bra tag. Han pratade om arbetsinriktad rehabilitering och sånt. Jag sa till honom som det var att jag ej längre går kvar i terapin på grund av blindtarmsoperation och komplikationer men att jag ska träffa min läkare nästa vecka och prata om hur vi ska gå vidare med min behandling. Då menade handläggaren att jag inte kan gå i behandling hur länge som helst, men då förklarade jag för honom att Dbt är en lång behandling. Blir så ledsen och orolig över allting. Jag behöver förlängd aktivitetsersättning för jag mår inte ett dugg bättre nu än jag gjorde när jag fick det första gången. Just nu vill jag bara dö. Skada mig själv. Skita i allt och bara gräva ner mig i sanden. Jag orkar inte mer nu. Detta kommer bli min död. Min borderline och bristen på hjälp. Att försäkringskassan inte förstår. Jag klarar inte detta mer. Jag går under.

~ av Borderlinemum på augusti 5, 2013.

Kommentera

 
