Jag lever

Än så länge är jag vid liv och jag har hållit mig ifrån att självskada. Träffade min bästa vän K idag. Skönt att ha något att göra och bra att göra saker med någon som vet allt om mig och mina problem. Jag behöver inte min mask med henne. Hon känner mig utan och innan. Annars mår jag sådär. Duschade idag för första gången på jag vet inte hur länge. Har ätit okey också. Jag orkar inte så mycket mer än så. Känner mig handikappad av mitt mående. Som att jag aldrig kommer kunna vara som alla andra. Jobba, ha pengar att resa med sonen, kunna vara lycklig. Men jag försöker så gott jag kan, mer kan jag inte göra.

~ av Borderlinemum på augusti 7, 2013.

Kommentera

 
