Hoppas och ber

Jag hoppas och ber till Gud att jag får visumet! Vågar inte känna mig säker förrän jag har det i handen. Inte efter alla bakslag med G s visumansökningar. Nu är jag visserligen en europe som ska till Afrika och det borde inte vara lika svårt. Jag hade ju inte tänkt bosätta mig där. Lämnade in ansökan om hindersprövning eller vad det nu heter till Skatteverket. Fick berättat för mig att handläggningstiden är på flera veckor!!! Så nästa vecka blir det till att ringa till dem och höra om de kan skynda på det lite grann. G håller på att planera på sitt håll, för mitt boende och vigseln. Det är en massa saker att fixa och en massa pengar att lägga ut för att allt ska gå vägen. Det är helt klart värt det men det är svårt när man inte har bra ekonomi. Oavsett vad så kommer vi träffas, och det kommer vara värt det i slutänden. Jag försöker ha positiva tankar och inte gräva ner mig i stress och oro. Det går sisådär. Snälla snälla snälla ni håll tummarna för mig och G, jag tror verkligen att jag har hittat rätt denna gången!

~ av Borderlinemum på augusti 31, 2013.

Kommentera

 
